דור הולך ואקוודור בא

מה אתם יודעים על אקוודור?

קו המשווה, נכון? – המדינה נחצית לכל רוחבה על ידי קו המשווה ומכאן גם שמה. איי גלאפגוס, נכון?  – צבים ענקיים וחיות שאין בשום מקום אחר. מה עוד? זהו, פחות או יותר.

עד לא מזמן זה פחות או יותר כל מה שגם אני ידעתי על אקוודור. המיקום הכל-כך מרכזי הזה, פונקט על קו המשווה, לא הפך את אקוודור למעצמה כלכלית אליה נושאים עיניהם אנשי עסקים וחברות ישראליות בדרכם לכבוש את העולם.
היקף העסקים של ישראל עם אקוודור הוא מזערי ומדובר פה בעיקר על ייבוא של טונה (הרבה טונות…) ובננות. אז למה אני כותבת על אקוודור, אני בכלל בענייני ליצ'י?

לפני מספר חודשים התחלנו לעבוד על פרוייקט גדול של חברה אקוודורית. מכל הספקים בעולם, חברת ליצ'י תרגומים פרום יזראל נבחרה לספק מתורגמנים אקוודוריים היושבים אצל הלקוח האקוודורי ומתרגמים תרגום סימולטני מאנגלית לספרדית.

וכך מצאתי את עצמי בהרפתקאה לטינית ששיאה ה"אקזוטי" בהתעסקות מרגשת שכל כך חביבה עלי, בענייני מיסוי.

אם תשאלו את בני תום, אז הדבר שהכי קרוב למס בדרום אמריקה זה מסי. אבל מסתבר שמיסים צריך לשלם גם באקוודור, ולא מעט. אז לפתע, כשהבשורה המפתיעה הזאת נפלה עלי כרעם ביום בהיר, צצו ועלו שאלות שהייתי צריכה להתמודד איתן כחברה שומרת חוק: אם קיזזו לי מס באקוודור, האם אצטרך לשלם שוב מס בארץ? אם אין אמנת כפל מס בין ישראל לאקוודור, האם בכל זאת אוכל להצהיר עליו ולהזדכות עליו? ואולי בכלל כדאי לי לפתוח חברה באקוודור, או מדינה אחרת שיש בה מדיניות כפל מס? ואם כבר אני עובדת עם חברה באקוודור ויש לי מתורגמנים ומתרגמים שם, אולי אנסה להגיע ללקוחות נוספים שם? ואם אקוודור, אז למה לא בשאר העולם?

וכך מצאתי את עצמי פתאום מסבה לשולחן עם לא אחר מאשר שר התשתיות האקוודורי שהגיע לביקור עם משלחת שרים אקוודורים בלשכת המסחר בתל אביב.

אם מישהו היה אומר לי שיבוא יום ואאזין בשקיקה להרצאה על מיסוי, אגמע בצמא כל נתון ונתון, ארשום לי בחריצות במחברת כל דבר שנאמר, הייתי אומרת שאין סיכוי. תנו לי קצת מינגלינג ונטוורקינג, יצירת קשרים וסיפורים אקזוטיים על הרפתקאותיהם של אנשי עסקים במדינות העולם, ואני מאושרת.  אבל הרצאות על מיסוי ונתונים חשבונאיים? מה לי ולזה?

הפתעה! לא רק שלא השתעממתי, אפילו מצאתי את עצמי מרותקת לדבריהם של נציגי המדינה הלטינית הקטנה שבאו במיוחד כדי לחזק את הקשרים העסקיים עם ה"מעצמה" הכלכלית ולהגדיל את היקף הסחר בין שתי המדינות.

אז אולי אני בפוסט הזה אצליח להעלות את המדינה המעניינת הזו על מפת התודעה של כמה מכם הקוראים, ונעבור לפרסומות:

למה אקוודור?

  • מיקום מצויין במרכז אמריקה הלטינית ונקודת גישה למדינות שכנות נוספות
  • איזור תיירותי מרהיב עם כמה אוצרות טבע מרחיקי לכת – איי הגלפגוס, האנדים, האמזון, חופי ים – וכל זה במרחק של 30 דקות ממקום למקום
  • מטבע מקומי אמריקאי – USD
  • כלכלה יציבה וצומחת
  • כלכלה המשקיעה הרבה בהון אנושי – חינוך, בריאות ועוד.
  • שורה של הטבות מרחיקות לכת לחברות זרות חדשות המשקיעות באקוודור.

אישית, אני מקווה שענייני המסוי שלי באקוודור יסתדרו על הצד הטוב ביותר, אל קפונה וברלוסקוני לימדו אותי שעם שלטונות המס לא כדאי להסתבך…  כללית, אני מקוה שאקוודור תהפוך ליעד אטרקטיבי לאנשי עסקים ישראלים שעל הדרך ימצאו עניין גם בצבי הענק של איי הגלפגוס המדהימים ובדילוג מצד לצד על קו המשווה.

ועכשיו, באותו נושא, הייתי רוצה לעניין אתכם במחשבה שחלפה בראשי:

 לאחרונה אני נתקלת שוב ושוב בלקוחות שעובדים באמריקה הלטינית, כמות התרגומים לספרדית שאני מטפלת בהם גדלה מאוד. ונראה שהשוק הזה אטרקטיבי מאוד לעסקים רבים ומגוונים.

רבים מכם מכירים את מפגשי הנטוורקינג של פורום אסיה ישראל לעסקים. יחד עם התרחבות החברה וההתפשטות לשווקים ושפות נוספות, וגם כדי להקל על חברות שעובדות ומעוניינות להרחיב פעילות באמריקה הלטינית, אני חושבת להקים פורום שיעסוק במדינות יעד נוספות.

 כרגע אני מעוניינת לבדוק מרצים אפשריים למפגשים: על הניסיון העסקי בשוק הדרום האמריקאי, על ההבדלים הבינתרבותיים, טיפים לעשיית עסקים באמריקה הלטינית וכדומה.

 אז אם השוק הדרום אמריקאי מעניין אותך, אם יש לך משהו לתרום בהרצאה קצרה (20 דקות) ואם מעניין אותך להגיע למפגשי נטוורקינג לעסקים העובדים באמל"ט אשמח לשמוע ממך ולקדם את הנושא.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *