עוד רגע והיא כבר בסין – שנת הארנב מגיעה ע-כ-ש-י-ו!!!

ב-3.2.2011 יחגגו מיליארדי אנשים ברחבי העולם את ראש השנה הסיני ואת בואה של השנה החדשה – שנת הארנב. במפגש האחרון של פורום סין הרצאתי בנושא "איך ארנב אחד יכול למנף את העסקים שלך בסין?" סיכמתי עבורכם 10 טיפים חשובים.

טיפים להתנהלות עסקית לקראת ראש השנה הסיני

1. ההמלצה הראשונה והכי חשובה, פשוט לא להגיע לסין בתקופה הזו – אין עם מי לדבר. סין משותקת. הכל בהקפאה, כל הפעילות העסקית מושבתת במשך לפחות שבועיים, ויש מפעלים שאפילו סוגרים ל- 8 שבועות!

2. אם אתם נמצאים כבר בסין – עדיף לא להתנייד יותר מדיי. מיליוני אנשים נוסעים בתקופה זו בכל דרך אפשרית והתוצאה היא פקקים נוראיים.

3. הסדירו את כל ענייני העבודה מראש. הכוונה היא לעכשיו! בעוד מספר ימים, כבר לא יהיה עם מי לדבר…

4. לא כדאי להעמיס ולהתחיל פרויקטים חדשים בסמוך לחג, חבל שהם יתקעו ממש בהתחלה.

5. תערוכות בינלאומיות רבות מתקיימות בסין מיד לאחר החג, לכן אם אתם מציגים בתערוכה, חשוב להתארגן לוגיסטית מספיק זמן לפני החג.

6. מומלץ להתחיל פרויקטים לאחר החג – בתרבות הסינית זהו סימן למזל והתחלות חדשות.

7. ראש השנה הסיני הוא הזדמנות לחזק את הקשרים עם שותפים עסקיים, לקוחות וקולגות בסין ואסיה – התייחסות נכונה לחג תבנה לכם יתרון תחרותי. תוכלו לעשות זאת בהרמת טלפון בו אתם מאחלים שנה טובה, בשליחת ברכה אלקטרונית לראש השנה הסיני במייל או בשליחת ברכה מודפסת בדואר. הסינים אוהבים משהו אישי, אפשר להוסיף למשל את לוגו החברה.

8. שליחת ברכות לראש השנה הסיני בשפה הסינית יכולות להפתיע, לרגש, והן מעידות על כבוד רב לאנשי עסקים בסין ובאסיה. הברכות מחזקות קשרים קיימים וביכולתן לפתוח דלתות ולקדם פעילות עסקית משותפת גם עם אדם שלא היה לכם קשר איתו עד עכשיו.

Year of the Rabbit

כרטיס ברכה מעוצב לראש השנה הסיני – הזדמנות לחיזוק הקשר עם עמיתים ולקוחות בסין ואסיה

9. אני ממליצה על שליחת ברכה מודפסת לראש השנה הסיני. במשרדים הסינים יש לוח מיוחד המיועד להצגת הברכות שקיבלו לראש השנה הסיני, וכדאי שגם הברכה ששלחתם תוצג שם בגאווה…

10. הסינים אומרים: "לא כל אחד יזכור אם בירכת אותו אבל כל אחד יזכור אם שכחת לברך אותו". כדאי להשקיע תשומת לב קטנה במשהו שכל כך חשוב להם…

עכשיו זו ההזדמנות האחרונה שלכם לשנה זו! אל תדחו את זה אפילו ברגע! הזמינו עוד היום ברכות לראש השנה הסיני!

שתהיה לכם שנת ארנב מוצלחת וקלה!

מיכל חפר

ליצ'י תרגומים

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *