אייזן בטון

כבעלת חברה שרוב עיסוקה בשירותי תרגום לעסקים בינלאומיים אני לא פעם מתהדרת בפרוייקטים גדולים בארצות רחוקות ובשפות אקזוטיות. סין, קוריאה, תאילנד, אקוודור – זה תמיד נשמע אקזוטי ומסקרן. ולכן הפעם אני רוצה לחרוג ממנהגי ולספר לכם על משהו שקורה ממש כאן, מעבר לפינה, שקשור למציאות שבה אנו חיים, מציאות שהיא לא תמיד קלה.

אני לא רוצה להיכנס לנושאים פוליטיים ובטח שלא לחדור לנבכי הסכסוך היהודי-פלסטיני שנראה שהיה כאן מאז ומתמיד. בחודשים האחרונים אנחנו עדים להתגברות האיבה בינינו לבין שכנינו, ומעבר לפעולות הטרור, גם השיח הציבורי והפרטי נוטה לטון עויין וחשדן, אם לנקוט בלשון המעטה.

ובכל זאת, בתוך הסערה שמתחוללת כאן ניתן למצוא איים של שפיות ושל שיתופי פעולה מסחריים ועסקיים בין חברות ישראליות לבין האוכלוסייה הפלסטינית, שלי אישית נותנים הרגשה שאולי בכל זאת יש עוד תקוה לעתיד טוב יותר במזרח התיכון.

אז מה הקשר של ליצ׳י לנושא?

אחד מלקוחותינו – חברת ולפמן תעשיות מאשקלון, מייצרת מוצרי בטון ותשתיות. החברה עובדת כבר שנים בשיתוף פעולה הדוק עם קבלנים ערבים שקשורים לגורמים ברשות הפלסטינית. שיתוף הפעולה העיקרי שלנו עם ולפמן תעשיות היה בתרגום לערבית והפקה גרפית של קטלוג החברה לערבית. עד היום כל התקשורת מול הקבלנים הערבים היתה בעברית והיתה מאד מוגבלת ויצרה פוטנציאל לטעויות בהזמנה. לא קשה לתאר כמה גדולה היתה שמחתו של הקבלן הערבי, לקוח ותיק של החברה, שקיבל את הקטלוג המתורגם לערבית.

חייבים לציין שולפמן תעשיות לא עובדת ישירות מול הרשות הפלשתינית, אלא מול איש קשר ישראלי שמעביר סחורות בין ישראל לרשות. הסחורה מגיעה למעברי הגבול ומשם מועברת דרך משאיות ומופצת ברחבי השטחים הפלסטינים.

אני יודעת מה אתם שואלים את עצמכם עכשיו כי גם אני שאלתי את עצמי את אותה שאלה:

איך יודעים שסחורות שמגיעות לעזה למשל, הכוללות בעיקר מוצרי בטון כגון צינורות, לא משמשות לבניית מנהרות טרור?

רונן פורטל, מנהל השיווק של החברה, מרגיע: את המנהרות חוצבים באדמה, בעוד שכדי להניח צינור בטון, צריך לחפור תעלה ולהניח בתוכה את הצינור. אז אתם יכולים להיות רגועים – החמאס לא יעשה שימוש כלשהו במוצרי ולפמן תעשיות, שמשמשים בעיקר לתשתית ביוב, מדרכות ואבני שפה.

כמו שאתם יודעים, מלחמה או מבצע בסדר גודל של ״צוק איתן״, היא גורם שמשבית ואולי אף ממוטט מגזרים שלמים במשק, וגם ולפמן תעשיות ספגה נזקים בשל פרוייקטים רבים שנעצרו בדרום הארץ במהלך המבצע, אבל מצד שני – מלחמה, עד כמה שזה נשמע כואב, יכולה להיות גם הזדמנות עסקית למי שיודע לזהות את הצורך ומעבר לרווח הכלכלי, גם להציל כמה נפשות על הדרך.

בתקופת ״צוק איתן״ כיכבה ה״פעמונית״ מוצר הדגל של החברה בתחום המיגון – מבנה מבוטן בצורת פעמון שמשמש כממ״ד נייד נגד הפצצות וניתן להובלה במשאית כמעט לכל מקום פתוח. בתקופת המלחמה אזל כל המלאי ומערך הייצור עבד שעות נוספות כדי למלא את הביקוש. בימים אלה נמצאת החברה במשא ומתן מול הרשויות בארה״ב כדי לשווק את הפעמונית כמגן בפני סופות טורנו ואסונות טבע אחרים. אני מקוה שולפמן תעשיות ימשיכו לספק יותר צינורות ביוב ומדרכות ופחות אמצעי מיגון למלחמות, אבל טוב לדעת שיש…

ואסיים בברכה ״פולנית״: ״רק שלא נצטרך…״

*באידיש: מישהו חזק, שאפשר לסמוך עליו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *