הסיפור על אלזה והבורשט

אני רוצה לספר לכם שני סיפורים, וחיבור מעניין שיקרה ביניהם ממש בעוד כמה ימים. קחו לכם עוגיה ותקשיבו.

הסיפור הראשון מספר על קונדיטוריה משפחתית קטנה מנהריה שעושה עוגיות ממש ממש טובות, קונדיטוריית לחמי. עם השנים גדלה הקונדיטוריה הקטנה והפכה לחברה שמייצאת את עוגיותיה הטעימות לארצות שמעבר לים. כדי לא לבלבל את הגויים עם ה׳ח׳ הגרונית שבשם לחמי, שיווקה החברה את העוגיות בחו״ל תחת המותג Elsa's Story. בשנים האחרונות שווקו העוגיות בהצלחה בכל העולם ובמיוחד ברוסיה.

לקראת המפגש ״רומן רוסי״ של פורום ליצ׳י לעסקים, שיתקיים ביום ראשון הקרוב – ה-19 לפברואר בת״א (פרטים בהמשך, לא לדאוג), פניתי למיכאל אהרונסון מי שהיה מנכ"ל עוגיות לחמי ועשה הישג מדהים בכך שהכניס את העוגיות לשוק הרוסי. הוא יגיע למפגש ויספר על בניית המיתוג, החדרת המוצר, ביסוס והרחבת הנוכחות בשוק הרוסי, שוק שהגיע להיקף הגדול ביותר מבין כל השווקים הבין לאומיים של החברה!!! זו תהיה זכות גדולה לשמוע אותו והסיבה שהזמנו אותו לבוא כי זה case study מצויין על הצלחה בשוק הרוסי. למיכאל יש המון תובנות וניסיון אישי ויש המון מה ללמוד ממנו.

כששמעתי לראשונה ממיכאל את השם ״הסיפור של אלזה״, נצבט לי מיתר נוסטלגי קטן בלב, וזה מביא אותנו לסיפור השני.

סבתא אלזה היתה הסבתא האהובה עלי. היא נולדה בסיביר הרחוקה והקרה וחייתה שנים ארוכות באנגליה שאחרי המלחמה וגידלה שם את שתי בנותיה, אחת מהן היא נינה אמי. בשנותיה האחרונות היא גרה בסמוך אלינו בעין כרם שבירושלים. אני לא זוכרת את סבתא אלזה בהקשר של עוגיות דווקא. הזכרון הקולינרי החזק ביותר שלי ממנה קשור דווקא למשהו רוסי, משהו שהיא הביאה כנראה מימי ילדותה ברוסיה, למרות שמבחינתי לא היה בגברת הבריטית הזאת שום דבר רוסי.

אני זוכרת אותנו, האחים שלי, מגיעים אליה לאכול צהרים אחרי בית הספר ומרק בורשט (או בעברית – חמיצה), מחכה לנו חמים וטעים על השולחן. ממממ… הטעם של מרק הסלק הזה עוד עומד על שפתי ומדגדג את לשוני. כמה שזה היה טעים!

אז כשהחלטתי שהכנס הבא של פורום ליצ׳י לעסקים יתמקד בשוק הרוסי, עוד לפני שידעתי איפה זה יהיה, מתי ומי יהיו המרצים, היה לי ברור לחלוטין שאני הולכת להגיש לכם, המשתתפים במפגש, מרק בורשט אדמדם ומהביל. את החמיצה הזאת לא כדאי לכם להחמיץ.

אז הנה, ככה מתחבר לו הסיפור של אלזה מעוגיות לחמי לסיפור של סבתי אלזה והבורשט. מעגלים נסגרים, הבינלאומי והאישי נפגשים במקום אחד וזה הולך להיות מאד מאד מעניין. וטעים.

ואם בא לכם להכין מרק בורשט בעצמכם, קבלו מתכון

מפגש הנטוורקינג ״רומן רוסי״  יתקיים ב-19 לפברואר בין השעות 15:30 – 18:30 בבית איגוד לשכות המסחר, החשמונאים 84, תל אביב

יהיו בו הרצאות, הצגה עצמית של המשתתפים, הרבה מינגלינג ונטוורקינג וכמובן – בורשט!


ועכשיו לא נותר אלא להירשם!

כל הפרטים: http://events.lichi.co.il/forum_russia

אפשר לדבר איתי או עם רותם – 052-6084235, rotem@lichi.co.il

מחכים לך!

מיכל חפר
מנכ"ל
ליצ'י תרגומים
www.lichi.co.il, lichi@lichi.co.il

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *