אין תערוכות חינם

 

יום אחד נתקלת בתערוכה שיכולה לדעתך לקדם את העסק שלך, והחלטת להגיע לשם במלוא הכוח והאנרגיה ולהתנפל על ביתני העסקים שמציגים שם עד שלא תהיה להם ברירה אלא לשתף איתך פעולה ולעשות איתך עסקים.
רכשת כרטיס, אירגנת חומרים שיווקיים, לבשת את מיטב מחלצותיך ויצאת לכבוש את העולם, או יותר נכון – את האולם…
ואז לתדהמתך גילית שאינך לבד שם והמציגים לא יושבים רגל על רגל ומחכים רק לך.
מאיפה מתחילים? איך פונים? איך אפשר להתבלט בין כל האנשים המוצלחים והיפים שמציפים את התערוכה?

לא מזמן חזרתי מדובאי, שם הסתובבתי בתערוכת MedLab שמציגה ציוד רפואי וכדומה, ורציתי לתת לכם כמה טיפים מהניסיון שצברתי בתערוכה הזאת ובעוד עשרות תערוכות שפקדתי במהלך שנותי כמנהלת חברת תרגום.

סדר סדר תרדוף
חשוב מאד לעבוד בצורה מסודרת ושיטתית. לא לדלג מביתן לביתן בלי קשר, אלא לעבור ביתן ביתן לפי הסדר – כדי לא להתבלבל ולחזור לאותו מקום ולהגיד שלום פעמיים לאותו אדם שראה אותך לפני שניה  לא חייבים לפקוד את כל הביתנים אלא רק כאלה שבאמת רלוונטיים עבורך. על כל השאר אפשר לוותר כי הזמן קצר והמלאכה מרובה.

שלום, תרשו לי להציג את עצמי..
כן, כמו שזה נשמע, פשוט לגשת לביתן עם כרטיס ביקור ביד ולהציג את עצמך. לספר בכמה מילים מה תחום הפעילות וההתמחות שלך. אם זה משהו שיכול לעניין ולשרת את המציגים – מעולה, משם אפשר להרחיב בפרטים ולקדם את הקשר. אם לא – לא נורא, אני למשל מציעה כמה טיפים לעבודה מול חברת תרגום אם מסתבר לי שיש להם כבר מישהו שעושה להם את העבודה.

מישהו שלח לי מתנות קטנות
תמיד טוב לפנק את בן השיח שלך במשהו קטן שיזכיר להם את קיומך, וגם ישבור קצת את הקרח. ממש לא חייבים להפיק משהו עם לוגו החברה, אני מוסרת תה ליצ'י בשקית אורגנזה יחד עם כרטיס הביקור שלי, אבל לפעמים אפילו חטיף חלבה קטן מארץ הקודש יכול לשמח.

דבר אלי בכרטיסים…
אם לא יצאת מהתערוכה עם סטיפה של כרטיסי ביקור, תכלס לא עשית כלום! נכון שהיום יש דרכים אחרות ליצירת קשר, אבל ליחו של הכרטיס הקטן והחביב עדיין לא נס ולפעמים הוא הפנים של החברה שרוצה לעשות איתך עסקים. אני רושמת על הכרטיס פרטים לגבי בעליו כי בגילי הזיכרון כבר לא משהו… יחד עם זאת, לא לכולם יש כרטיסי ביקור, תלוי בגיל ובאופי התערוכה, ולכן אני תמיד מגיעה עם מחברת לרשום את פרטי איש הקשר שאני נפגשת איתו, או אפליקציה דרכה אני יכולה לסרוק/להזין את הפרטים.

תמונה שווה אלף מילים
כדאי לצלם את אלה שנפגשת איתם ולשלוח להם את התמונה המשותפת בווטסאפ או ברשתות החברתיות. זו גם דרך מצויינת אח"כ להמשיך ולתקשר.

עקוב אחריי!
אחרי התערוכה בעצם העבודה רק מתחילה, ואם לא עשית פולו-אפ לכל מי שיצרת איתו קשר, גם השיטחי ביותר להבנתכם, כאילו לא היית בתערוכה. אז זה הזמן לשבת על הרשימות, כרטיסי הביקור והפליירים שצברת, לסדר אותם יפה בקובץ אקסל, וקדימה לשלוח מיילים ולהרים טלפונים, לכולם כולל כולם, לא להתעצל!

והנה גם הזדמנות להזכיר שאנחנו מספקים שירותי תרגום לערבית, ואיפה המקום הטוב ביותר לספר לכם על כך? כל זאת בסרטון 🙂

שמחתי לעזור ושיהיה בהצלחה בכל תערוכה!

שמחתי לעזור, שיהיה בהצלחה!

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *