העולם הוא שלכם, אבל הוא גם שלנו …..

השנה היא 1957. המקום:מוסקוה. קהל עצום של סטודנטים סינים צופה נרגש עד דמעות במנהיג הסיני הבלי מעורער מאו זה דונג שקפץ לביקור מפתיע בבירת ברית המועצות.

" העולם הוא שלכם" קרא מאו, "הוא גם שלנו, אבל בסופו של דבר הוא שלכם – אתם הצעירים, אתם הנוער, אתם העתיד, אתם כמו פרחים רעננים, כמו השמש בשעות הבוקר. התקוות שלנו נעוצות בכם".

המילים רוויות הפיוט האלה מושרשות עד היום בתרבות הסינית ומבטאות את רוח השינוי והקידמה שהמהפכה הסינית רצתה להפיח באנשיה.

השנה היא 2011, בואכה 2012, וגם השנה, כמו ב-14 השנים האחרונות, אנחנו בליצ'י תרגומים מפיקים כרטיס ברכה לראש השנה הסיני שחל הפעם ב-23 בינואר 2012. השנה היא שנת הדרקון.

אז מה הקשר למאו זה דונג?

מילותיו של מאו, שהדהדו בכיכר המוסקוואית, שימשו בסיס למסר אותו רצינו להעביר בכרטיס הברכה השנה:

"שנת הדרקון היא שלכם, אבל היא גם שלנו".

בכרטיס הברכה שלנו השנה מופיע דרקון שהוא לגמרי משלנו. מדובר בפסל גדול ומרהיב של הפסלת נוגה ספקטור, אשר ביססה אותו על דמות הדרקון בספר הילדים: "האוצר של צ'מבלו". הפסל מתנוסס במלוא הדרו בגינת סיפור מקסימה ברחוב הגליל בחולון, וכל אחד יכול ומוזמן לבקר אותו ולטפס עליו, מומלץ להביא את הילדים.

דרך דמותו של הדרקון המקומי שלנו רצינו לומר לסינים שהדרקון הוא גם חלק מהעולם שלנו, כמו שלהם. הפסיפס הצבעוני המרהיב שמצפה את הפסל יכול לסמל את הרב-גוניות של התרבויות השונות המשתלבות זו בזו, ויש לכך ביטוי בכיתוב הפנימי בכרטיס: "צבעים שונים משתלבים, תרבויות שונות שזורות זו בזו, יחד נוצר דרקון צבעוני אחד".

זה הזמן ליצור איתנו קשר ולהזמין כרטיס ברכה שיעשה נפלאות לחיזוק הקשר האישי שלכם עם האנשים שלכם בסין ובשאר הארצות שחוגגות את ראש השנה הסיני.

פרטים נוספים בקישור שלפניכם:

http://www.lichi.co.il/כרטיסי-ברכה-לשנת-הדרקון

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *