זה הזמן לחברות ישראליות להיכנס למערב סין

 חוויות מהמפגש האחרון של פורום סין

למפגש הרביעי של פורום סין הצטרפו אנשים ממגוון תחומים, כולם פעילים עסקית בסין. במפגשים אלו אנו משתפים בידע ובנסיון ויוצרים קשרים עסקיים זה לזה. אני (מיכל חפר) במסגרת הבלוג של ליצ'י תרגומים שמחה לשתף אתכם בתכני המפגש. 

קצת על הפוטנציאל העסקי הטמון במערב סין

מערב סין מהווה מרחב פעולה ממוקד עבור טכנולוגיות ישראליות בעיקר בתחום החקלאי – בנושאי מים, מידבור וחקלאות אורגנית וירוקה. הפוטנציאל העסקי הרב נובע מכך שמערב סין כיום נחשב איזור "פיתוח מועדף" על ידי הממשל המרכזי הסיני במטרה לאזן את הפער בין הפרובינציות המזרחיות למערביות ולהאט את הבריחה המואצת של כוח אדם מהאזור הכפרי לערים.

ההבדלים בין מזרח ומערב

הנתונים הטבעיים במזרח סין טובים בהרבה מאזור המערב. במזרח יש קרבה לים ושם הוקמו נמלים ענקיים בטינג'ין, שנגחאי וגואנג זו. התפיסה הכלכלית של ממשלת סין בשנות ה- 70 הובילה להשקעה בתעשייה במקומות הנגישים יותר. כתוצאה מכך הלך וגדל הפער – בעוד שהמזרח משגשג, האזור המערבי במצב של נחשלות.

שני תנאים אובייקטיביים של מערב סין הופכים אותו לאזור קשה לפיתוח:

1. מיקום – מרוחק מאזורי התעשייה המרכזיים של סין

2. אקלים – יבש מאוד ויש מחסור גדול במים.

הממשל הסיני מקצה משאבים עצומים לפיתוח מערב סין

הממשל הפדראלי המרכזי, באמצעות הממשלות הפרובינציאליות מקציבה אמצעים כספיים עצומים לצורך פיתוח וקידום האזורים המערביים וזו ההזדמנות שלנו, החברות הישראליות לקחת חלק ניכר בפעילות.

GO WEST – הזדמנות פז לחברות ישראליות

לישראל יתרון טכנולוגי עצום בתחום החקלאות, המידבור והמים. עכשיו יש הזדמנות לנצל את המשאבים העצומים שסין מקציבה לפיתוח, כדי להיכנס ולהציע מגוון רחב של פתרונות בתחומים אלו לממשל הסיני.

עמרם אולמרט סיפר לנו על מסמך שהכין עבור שר החקלאות בנוגע להתארגנות לפעולה לכניסה למערב סין. שר החקלאות עיין בו, דיבר עם השר הסיני בנושא וסוכם על הקמת גוף משותף לצורך תכנון הפרויקט.

איך אפשר לקדם את היוזמה הישראלית במערב סין ולהצליח?

על פי דבריו של עמרם, רק באמצעות שיתוף פעולה מלא בין החברות הישראליות השונות ניתן להצליח. דרוש גורם שיאגד את כולם ביחד ויכנס לסין כגוף אחד המציע פתרון כולל, במקום להגיע כחברות בודדות.

זה נשמע פשוט אבל זה לא. מהלך כזה ידרוש מהחברות הישראליות לוותר על אגו ותחרותיות. רק באמצעות עשייה משותפת אפשר יהיה להצליח ולהרוויח במערב סין.

כמובן שגם כאן, כמו בכל פעילות עסקית בסין, חשוב להיכנס לתהליך עם יעוץ עסקי ובינתרבותי מתאים ואנו בליצ'י תרגומים נשמח לסייע.

המפגש הבא של פורום סין ייערך ביום ראשון, 26.12.2010 בבית ספר ללימוד השפה הסינית בהנהלת חבר הפורום צחי קנזה, בתל אביב. אנשי עסקים הפועלים בסין מוזמנים להצטרף!

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *