ים ללא גבולות

לקום מוקדם בבוקר. בחוץ עדיין קצת חשוך. להיכנס לרכב ולהתחיל לנסוע. לחנות בחניון החולי של החוף ולרדת למטה, אל מול הכחול האינסופי. להרכיב את משקפת השחיה ולהיכנס למים. קצת קר, לא נורא, מתרגלים. בתנועות אחידות של חתירה להיכנס פנימה, לעומק, מסביבי רק אדוות קלות של גלים. ופתאום – הכל נעלם. המלחמה, הממשלה, הכלכלה, ההפגנות, הקשיים היומיומיים – כולם מתפוגגים מול הדברים שהיו פה לפנינו ויהיו גם הרבה אחרינו. אני מחוברת לטבע, נהנית להסתכל מטה, אל המעמקים, לצפות בלהקות הדגים המדהימות, בטריגונים שמרחפים מעל הקרקעית, ואפילו במדוזה שחולפת על פניי ואומרת שלום.

בעוד אני שוחה להנאתי, שניים שלושה, לפעמים ארבעה קילומטר, יש את אלו שעושים את זה בענק! שחייני המרתון, ששוחים שעות על גבי שעות וגומאים קילומטרים על קילומטרים.

אחת מאלה היא אבישג טורק, שעשתה את הבלתי יאומן. שברה שיאים ישראלים באתגרי-על במים פתוחים.

היא השלימה את אתגר שלושת הכתרים – חצתה את תעלת הלמנש בין בריטניה לצרפת, הקיפה את מנהטן, שחתה את תעלת הקטלינה בארצות הברית ואפילו עשתה את האייס מייל האכזרי – אמנם רק מייל אחד, אבל במים קפואים על גבול הקרח – אל תנסו את זה בבית.ֿ

למי שלא מכיר את התחום, המשחים האלה דורשים הרבה יותר מבגד ים, משקפת שחיה וקרם הגנה. מדובר בצוות שלם שעוטף ותומך, וזה עולה לא מעט.

אבישג שוחה כי היא פשוט אוהבת את הים. היא אוהבת להנות מהעוצמה האינסופית של הים שמשתרע מאופק עד אופק. אבישג לא מאמינה במושג ״בלתי אפשרי״. קשה? ועוד איך! תנסו לשחות 10 שעות רצוף בלי לנוח. אבל כשעושים משהו שאוהבים ומתחברים לתחושה של חופש אינסופי במקום שנותן לכם להיות פשוט אתם בלי שיפוטיות, אין דבר שאי אפשר לעשות. כל אחת יכולה! כל אחד יכול!

אז מה עושה אבישג חובבת הים והאתגרים בבלוג של חברת תרגום?

מסתבר שמדובר באשה רבת פעלים. אבישג גם מציירת ציורים נפלאים בצבעי מים – לרוב ציורים שקשורים לים, לשחיה ולחיבור לטבע. חברה הציעה לה לכתוב טקסטים שילוו את הציורים שלה ולהפוך אותם לקלפי השראה. וכך, לאחר שהקלפים הופקו ויצאו בעברית, אבישג פנתה אלי עבור תרגום לאנגלית של הקלפים ואני, איך לא, הסתערתי על ההזדמנות בחדווה בלתי מוסתרת.

לצפיה בסרטון ההמלצה של אבישג:

כשנסעתי לטוקיו לכנס BNI (ארגון נטוורקינג בינלאומי בו אני חברה), הצעתי לאבישג לנסות לשווק את הקלפים לאנשי עסקים שאפגוש. ואכן, בטוקיו יצרתי קשר עם חברה מקומית שמייצרת קלפי השראה ובנוסף חילקתי לכל מי שפגשתי במהלך הביקור קלף אחד כמתנה, שנאמר: שלח קלפך על פני… המים.

לא היה לי ספק שאחד מהפרקים של הפודקאסט שלי ״עולם קטן״ יהיה מוקדש לאבישג. ואכן שוחחנו במשך חצי שעה על מה ששתינו כל כך אוהבות – הים והשחיה, וגם קצת על שאיפות, על נחישות, התמדה ותחושת החופש שכל אחד יכול להשיג בדרכו. אה כן, וגם קצת על תרגום.

להאזנה לפרק

והנה מסר קטן, ממש קטן, בלי יותר מדי פילוסופיה ומילים גדולות ורבות משמעות: צאו לים! אתם לא חייבים לשחות עשר שעות רצוף או לחצות תעלות. פשוט שבו מול המים, צפו אל האינסוף, או שתיכנסו קצת ותישחו ותשאירו מאחוריכם את הצרות, אולי תפגשו גם איזה צב נחמד בדרך.

להזמנת קלפי השראה בעברית ו/או באנגלית. או אימון שחייה או הרצאה מעוררת השראה – מוזמנים ליצור קשר עם אבישג: 054-2283375

פוסט זה זמין גם ב: אנגלית

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *