ממזרח תיפתח הטובה

לא מזמן נהגתי ברכב ושמעתי כהרגלי את תכנית הבוקר של רזי ברקאי. אני לא משתגעת על ברברת אקטואליה, אבל הרדיו היה פתוח ולפתע תפס את אזני משהו שנשמע לי מעניין ומוכר. רזי העלה לשידור את נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ׳ יוסף קלפטר ושוחח איתו ארוכות על הקשר המיוחד בין האוניברסיטה לבין עיריית ננג׳ינג בסין ועל פרוייקט מיוחד במסגרתו הגיעו כאלף סיניים, אנשי עסקים, משקיעים, בעלי חברות ענק, אנשי ממשל וכד', לאונ׳ ת״א להשתלמות בנושאי חדשנות ויזמות, משהו שאנחנו ממש טובים בו.

״באיזו שפה זה היה?״ שאל רזי והאסימון שלי סוף סוף נפל: סינית! כמובן.

נשיא האוניברסיטה דיבר על פרוייקט של להב פיתוח מנהלים, המתמחה בתחום פיתוח המנהלים כבר 48 שנה ומהווה חלק אינטגרלי מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב. ולנו בליצ׳י תרגומים יש הזכות לקחת חלק בפרוייקט המיוחד הזה בהעסקת מתורגמנים מאנגלית לסינית, שהתלוו לאנשי העסקים הסיניים במפגשים שלהם עם החברות הישראליות השונות. למרות התקופה הקצרה של ההשתלמות – שבוע – שבועיים בסך הכל – רבים מהמשתלמים חזרו לישראל לתקופות נוספות, כך סיפר הפרופ׳ קלפטר, ואפילו יצרו קשרים עסקיים עם חברות ישראליות.

רזי ברקאי ופרופ׳ קלפטר

רזי ברקאי ופרופ׳ קלפטר

2

סיפור כזה על הבוקר מחמם את הלב, לא? בעיקר לנוכח מה שמתרחש בעולם בימים אלה. להגיד שמדינת ישראל לא ממש פופולרית יהיה האנדרסטייטמנט של השנה – סימון מוצרים, חרמות אקדמאים, השתלטות של ארגונים כמו BDS על השיח הציבורי, כל אלה די מחזירים אותנו לימים של ״העולם כולו נגדנו״ שאותם אנחנו כל כך רוצים לשכוח.

אז מסתבר שאם באירופה ואפילו בחלקים מארצות הברית לא פורשים בפנינו את השטיח האדום, יש מדינונת קטנה בשם סין, השוכנת אי שם במזרח אסיה, שמבחינת תושביה – אלה ששמעו עלינו לפחות – אנחנו ממש אור לגויים.

הסינים פשוט מעריצים אותנו, ממש ככה.

לעניות דעתי, נושאים כמו הכיבוש והסכסוך הפלסטיני לא ממש מעסיקים את הסינים, מבחינתם זה כסף קטן. הם רואים בנו אומה אמיצה שנלחמת שנים על קיומה בהיותה מוקפת באויבים מרים, שמצליחה באותה הזדמנות להוציא מקרבה מוחות אדירים שמציפים את העולם בחדשנות וביצירתיות – במילים אחרות – Startup Nation.

בתקופה שלמדתי בבייג׳ינג, אי שם בתחילת שנות ה- 90, היו שלושה שמות ששמעתי מפי הסינים כל פעם שהזכרתי את עובדת היותי מישראל: איינשטיין, לבין ושלון. לא, הם לא מקשיבים לשיריו של אריק איינשטיין אבל מעריצים את גאוניותו של אלברט, שאמנם לא ממש חי פה אבל מייצג נאמנה את הגניוס היהודי שהוא גם חלק מהעניין. וכמובן יצחק לבין ואריאל שלון, מנחשים? שני מנהיגים שהיו גם מצביאים צבאיים עטורי תהילה וגם אנשי שלום בסוף ימיהם (במבטא סיני כבד). השילוב הזה של כוח ומוח הוא זה שהופך אותנו בעיני הסינים לאומה ראויה להערצה וקצת קשה להם להאמין שמבחינת אוכלוסייה אנחנו שקולים לשכונה לא גדולה בשנחאי.

 

״אנו מודים לחברת ליצ'י מקרב לב על הטיפול המסור ועל הנכונות לעזור בכל זמן. מניסיוננו, העבודה מול המשרדים וגם מול המתורגמנים עצמם תמיד נעשית באופן חלק ומתוך הבנה עמוקה בין שני הצדדים שמדובר בשיתוף פעולה ארוך-טווח". אורי קורל, מנהל שיווק בלהב פיתוח מנהלים.

lahav

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *