שושלת מינג לינג מכה שנית

 

״ויהי באותם ימים, עת מלוך הקיסר בין-יה-מינג והקיסרית שה-רא על הארץ הקטנה בין הים והמדבר, מרחק פרסות רבות מארץ סין הגדולה, ותקום באותה ארץ שושלת מינג לינג. ואנשיה אנשי חיל, יודעי דבר, יודעי ספר ואנשי רעים להתרועע, ועיניהם נשואות לקיסרות סין הגדולה אשר מעבר לארצות ההר, מרחק פרסות רבות. ויהי באותו היום – יומו האחרון של הירח הראשון לשנת השמונה עשרה של האלף השלישי, ויתכנסו גיבורי השושלת בראש מגדל נישא לחוף הים התיכון, והמה חמישה תריסרי איש ואישה. וילחצו זה ידי זה ויתמנגלו, ויספרו סיפורי גבורה על מסעותיהם לארץ סין הגדולה ויתנו זה ביד זה קלף קטן ובו שמם. ויקודו איש לאחיו ויצאו אלי קרב.״

(לין מיי סיה*, דברי ימי שושלת מינג לינג)

אז אחרי ההצלחה הגדולה של מפגש ״שושלת מינג לינג״ לפני מספר חודשים במסגרת הועידה השנתית לעסקים מול סין, החלטנו להמשיך את המומנטום החיובי ולקיים מפגש נוסף, והפעם בשיתוף התאחדות התעשיינים.

אנשי עסקים ישראלים רבים נושאים את עיניהם אל המדינה המאוכלסת בעולם והמעצמה הכלכלית האדירה ששמה סין. באיזה עוד מקום יש פוטנציאל כל כך גדול להצליח בענק? רק שמי שכבר היה שם וניסה, גילה על בשרו שהמשימה הזאת – להצליח בגדול בסין – היא לא פשוטה כלל ועיקר ומצריכה משאבים גדולים, הכנה רחבה ומעמיקה, הבנה של התרבות העסקית הסינית, סבלנות בכמויות מסחריות (ואנחנו ישראלים, לא לשכוח, רוצים הכל מחר, אם לא היום…) וקשרים במקומות הנכונים. במפגש שאירגנו במסגרת ״פורום ליצ׳י לעסקים״, המתכנס כל כמה חודשים, ניסינו להעניק לאנשי העסקים הפעילים שם או מתעניינים בסין לפחות שני דברים שעשויים לעזור להם בדרכם: ידע וקשרים.

ידע – כי הם זכו לשמוע הרצאות של אלה שמכירים את עולם העסקים הסיני כמעט כמו את כף ידם: דני קטריבס – מנהל אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים – שנמצא בסין מהימים הראשונים של הקשרים הדיפלומטיים שלנו שם, עו״ד גל פורר – ממייסדי ISCHAM –  לשכת המסחר הישראלית בסין שמסייעת לאנשי עסקים ישראלים להשתלב בשוק הסיני, ירון שפריר – מנהל פיתוח עסקי של חברת AGENT VI –  שליווה את התהליך הלא פשוט של כניסת החברה לשוק הסיני ואבי הוברמן – מנטור עסקי ויועץ לעסקים בסין שנתן צרור עצות כיצד לנהל מצגת מוצלחת מול אנשי עסקים סינים.

קשרים – כי שם נמצאים אנשים כמוני וכמוך שגם רוצים להצליח עם העסק שלהם בשוק הסיני וכל חיבור יכול ליצור שיתוף פעולה שלך תדע למה הוא יביא. אז מעבר להזדמנות שכל אחד מהמשתתפים קיבלו להציג את עצמם ואת העסק שלהם מול הקהל, הענקנו גם זמן מוקצב ל״ספיד נטוורקינג״ שבו המשתתפים זכו לשוחח עם שכניהם אחד על אחד ולסייע להם ככל האפשר.

אבל מי צריך מסגרות זמן רשמיות? לפני ההרצאות, בין השלבים השונים וכמובן בסוף האירוע, מול מגשי הדים סם והאגרול העמוסים, מצאנו אנשים ונשים, צעירים ומבוגרים, ותיקים בתחום וחדשים, עומדים זה לצד זה ומשוחחים בלהט, צוחקים, מחליפים חוויות, פרטים אישיים וכרטיסי ביקור, ומי יודע – אולי זוהי תחילתן של ידידויות מופלאות. לשושלת מינג לינג הפתרונים.

רוצים לראות עוד תמונות מהאירוע? היכנסו לאלבום האירוע בפייסבוק!

 

עם עו״ד גל פורר

דני קטריבס, התאחדות התעשיינים

בנות ליצ׳י

אבי הוברמן




 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *