Hasta la próxima (להתראות בפעם הבאה)

עכשיו, ממרחק של יותר משלושה שבועות, אחרי שקצת נחתי ונרגעתי, אני יכולה להסתכל אחורה בגאווה. פורום אמריקה הלטינית של ליצ׳י תרגומים היה בלי ספק הצלחה.

באולם בלשכת המסחר בתל אביב לא נשאר כיסא אחד מיותם, החטיפים המקסיקנים הטעימים להפליא נעלמו מהשולחן יותר מהר מספידי גונזאלס, כרטיסי הביקור החליפו ידיים ומי יודע אילו עסקאות נרקמו. וכן, גם התוכן היה מרתק.

אחרי כמה מילות פתיחה שלי כמנחת האירוע עברה רשות הדיבור לאוסי גליק, מנכ"לית לשכת המסחר ישראל-אמריקה הלטינית שהציגה את הפעילות של הלשכה ואת האתגרים העומדים בפני עולם העסקים הישראלי באזור העצום הזה שהפוטנציאל העסקי שלו עדיין לא מומש. בסבב הצגת המשתתפים ניתנה הזדמנות לכל אחד מהנוכחים באולם להציג את עצמו ואת העסק שלו, בליווי שקופית – דבר שמבחינתי הוא אולי הליבה של האירוע: כל מי שמגיע לאירוע כזה, יש לו אינטרס עיסקי מסויים באמריקה הלטינית וחשוב לו שידעו מה הוא עושה ומה הוא יכול להציע לשאר הנוכחים.

לאחר מכן ניתנה אפשרות לכל המשתתפים לנהל שיחת היכרות לא ארוכה עם שכניהם ולהחליף כרטיסי ביקור, מי יודע איזה דילים נסגרו שם. אני מקווה שכמה שיותר…

החלק ה״אומנותי״ כלל שתי הרצאות של נציגי שתי חברות ישראליות גדולות שעשו את זה באמריקה הלטינית וחזרו לספר לחבר׳ה: דורון גפן, מנהל אמדוקס באקוודור, סיפר למשתתפים על הרפתקאותיו כנציג חברת הענק באמריקה הלטינית ועל הקשיים והאתגרים שהחברה עמדה מולם בשוק הענק והלא-כל-כך-מוכר הזה. לוסי רבין, שמייצגת את חברת ״עלבד״, המייצרת מוצרי היגיינה ונייר באמריקה הלטינית שיתפה גם היא את הנוכחים בקשיי ההחדרה של מוצרים חדשים לשוק שלא תמיד יודע איך ״לאכול״ אותם, וכיצד אפשר תוך התמדה ובעיקר תוך התמקדות בשווקים ספציפיים, להצליח במקום כל כך לא פשוט.

ואיך אפשר שלא לקנח במאכלים מקסיקניים נפלאים, שאת שמם קצת קשה לי לבטא, ששלחו את המשתתפים הביתה או למשרד שבעים ומרוצים.

אין לי שום ספק שזו התחלה מאד מוצלחת למשהו חדש שמתחיל לקרום עור וגידים בליצ׳י תרגומים. אמנם לקחנו חלק במשך שנתיים בארגון פורום ישראל-אסיה לעסקים, אבל מעכשיו אנחנו פותחים לראשונה דלת לשווקים חדשים בכל רחבי הגלובוס. אני מאד מקווה ומאמינה שזאת הזדמנות נהדרת ליצירת קשרים עסקיים ולחילופי אינפורמציה בין אנשים ובין חברות, ולי אישית זה מאד מאד חשוב.

אז נתראה בפורום הבא!

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *